Bismillahirahmanirahim

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh ..
AhLan Wa SahLan ! SaLam UkhWah !

Tuesday, May 13, 2014

Anugerah Terindah .. ^_^

Bella sekarang ... ^_^
Bella ,,
Sejak hadirnya Bella dalam hidup saya, banyak perkara yang berubah dalam hidup saya, Alhamdulillah semuanya ke arah membina kendiri yang positif, 
Hadirnya Bella juga membuatkan saya mendapat gelaran Ibu Muda Instant .. hehehe ,, 
Teringat lagi waktu kali pertama gendong dia, 
kena muntah dengan Bella . Habis kotor tudung kena muntah susu si comel ni. 
Bella dulu selalu kena ruam, teruk , kesian dia, nak pakai pampers pun susah..
Alhamdulillah, sebulan lepas tu ruam dia dah sembuh. 
Bella ni memang ada masalah nak menyusu. kalau baby lain , setiap dua jam mesti akan haus dan lapar, tapi Bella tak, dalam sehari tu dia hanya akan menyusu tak lebih dari 3 kali sehari.kesian Bella, sebulan berat badan dia naik 100-200gm sahaja. Kakak jururawat tu cakap, Bella sihat, macam bayi normal, cuma Bella memang jenis yang lambat nak naik berat badan .. Saya senyum ,, dalam hati berkata, aku pun berat susah nak naik ,, hehehehehe .. Tak kisah lah berat dia tak naik banyak, yang penting Cinta hati saya Bella ni sihat walafiat dah cukup menyenangkan hati . ^_^

Kejayaan pertama Bella meniarap selepas tergolek untuk beberapa kali. 2 Februari 2013. 
Masa Bella umur 4 bulan ke atas, dia kerap demam. Mak cakap tu perkara biasa. Bella dah mula nak meniarap. Bella belajar meniarap lebih kurang dalam dua minggu, dah banyak kali tergolek , akhirnya dia berjaya meniarap dengan sempurna pada 2 Februari 2013,, masa tu genap usia saya 18 tahun.. hehehe.. seronoknya tengok dia berjaya meniarap. Saya teringat kata-kata guru kaunseling saya masa sekolah dulu, beliau berkata, satu sikap yang ada pada bayi yang kita boleh contohi ialah, bayi ni tak mudah putus asa. Selagi dia tak boleh buat sesuatu perkara tu, dia akan usaha sampai dapat, bila dah berjaya , dia akan tersenyum puas tandanya dia dah mencapai satu kejayaan dalam hidupnya .. Bella sayang , terima kasih ingatkan Miyaya untuk tidak berputus asa. sayang bella ketat2..
Bella demam. kesian dia ..

Berpisah dengan Bella suatu perkara yang sangat berat . Bukan berpisah dengan mak Abah je berat, nak berpisah dengan Si Comel ni pun satu perkara yang sangat berat.
Masa dapat tawaran masuk tingkatan 6 , saya tak rasa apa sangat nak berpisah dengan Comel saya ni, sebab hujung minggu boleh balik rumah. Tapi .. yang beratnya bila saya dapat tawaran masuk IPG .. perghhhhh .. tak boleh tahannnn .. jauh nau tempat belajar nye ,, nuh kat negeri jelapang padi nuh ,, masa tu Bella dah 11 bulan .. 
Berat beno rasa hati nak tinggalkan dia ..
Mak cakap fikir tentang masa depan.. itu yang utama sekarang... 
Sedih sangat , tak boleh nak kata apa.
Genap usia Bella setahun, saya di Kedah , oh sedihhhhh ~ 
Bella setahun satu bulan
Gambar ni di ambil masa saya balik cuti raya.. ehehehe. dah setahun lebih buah hati saya.. dah boleh jalan dah Bella masa ni, jenuh saya nak kejar dan tangkap dia..Terharu sangat bila tengok dia dah besar, dah makin comel, dah mula nak bercakap. dia suka sangat gelak.Masa balik tu, terdetik dalam hati, terasa macam baru semalam dapat Bella, gendong dia , kena muntah ngan dia, berjaga malam jaga dia yang demam, bancuh susu untuk dia tengah malam ,,Sekarang dia dah setahun, dah oleh berjalan, dah pandai nak bercakap. perasaan saya masa tu sukar nak diungkapkan. bahagia dan terharu ,, sebak pun ada sebab masa langkah pertama dia berjalan tu saya xde ,, huhuhu..
Bella 1 tahun 10 bulan.
Sekarang dia dah setahun 10 bulan, dah makin lincah, nakal , banyak cakap, kalau saya call mak, mesti dia sibuk tanya mak , siapa yang call , Miyaya .. dia akan panggil Miyaya, kadang-kadang tu dia panggil Yoi ,, bertuah punya anak ,, hehehehe ..
Rindu sangat kat dia ..
Bella , anugerah terindah dalam hidup saya, adanya dia buatkan merasa bagaimana nikmatnya jadi seorang ibu. Bella buatkan semakin sayang mak saya, dan saya mula memahami tanggungjawab seorang ibu, besarnya pengorbanan seorang ibu. Allah ,, terima kasih Ya ALLAH sebab anugerahkan Bella dalam hidup ini. 
Bella banyak mengajar saya tentang erti hidup.. Bella juga mengajar saya untuk jadi lebih dewasa, 
Bella banyak mengajar saya erti kesabaran.. Allahu Rabbi,, beruntungnya saya dapat Bella .. :')
Ibu Muda dan Bella ... ^_^

No comments:

Post a Comment