Bismillahirahmanirahim

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh ..
AhLan Wa SahLan ! SaLam UkhWah !

Wednesday, August 21, 2013

-- MALAYSIA & AGAMA PERSEKUTUAN

Malaysia dan agama persekutuannya.

Apa yang aku dapati, kerajaan persekutuan telah memperkecilkan agama wahyu ini hanya dengan status agama persekutuan. Malah dengan mengehadkan usaha dakwah dan penyebaran agama Islam, perbuatan mereka sebagai yang diberi mandat pemerintahan seakan langsung tidak amanah akan agama sendiri yang sepatutnya menjadi teras dalam pembangunan negara.

Lebih memilukan motif kebangsaan lebih diwar-warkan dari penerapan al Quran dan sunnah dalam kalangan rakyat sehingga ia melenyapkan kelunakan Islam dalam masyarakat. ...

Keprihatinan kerajaan perseketuan juga diragui terhadap sensitiviti terhadap isu kemanusiaan, ini kita dapat lihat apabila konsert Barat Metalicca yang baru diadakan bukan sahaja mencabar kemarahan orang Islam malah merosakan akhlak ummat dengan hiburan yang melalaikan. Sedangkan kekejaman yang berlaku di Mesir,Syria dan Gaza khususnya lebih layak mendapat perhatian segenap masyarakat, tanah para anbiya yang dimuliakan sedang dicemari dan Malaysia masih mahu sekadar berkata bersyukurlah kita masih aman?

Apakah akhlak ini yang mahu diwarisi pada rakyat Malaysia, khususnya ummat Muhammad di bumi Malaysia?Bagaikan saudara Islam yang di seberang sana tidak sama dengan kita. Apakah ini pemikiran yang mahu dibawa oleh kerajaan Malaysia?

Allah tidak sesekali akan mendatangkan kehinaan itu dalam masa sehari semalam, malah kehinaan itu mungkin datang tanpa kita sedari. Apakah pemerintah yang berkuasa sekadar mahu duduk dan berbicara akan hal ehwal negara dan sedikitpun terkesan dengan kalam wahyu yang patutnya diutamakan perintahNya?

Hai pemerintah yang lupa, Lupakah kamu akan amanah itu akan ditanya Allah?

Hai pemerintah yang lupa, adakah kamu ketahui bahawa kamu telah berdusta akan nikmatNya?

Adakah kamu terlalu mengambil mudah kerana kelembutanNya sehingga kamu berani berdusta kepadaNya?

Aku melihat pemerintah kini menganggap rakyat seperti kanak-kanak yang meminta coklat dari ibu bapanya. Jika tidak diberi mereka akan membuat bising, lalu diberikan “gula-gula” agar mereka diam akhirnya ia merosakkan gigi. Samalah Malaysia, meletakkan Islam sebagai agama persekutuan, namun tuntutan agama tidak diutamakan malah diperkecilkan hakNya. Akhirnya yang rosak adalah rakyat yang mengikuti kejahilan pemerintah.

Wahai pemerintah yang Allah amanahkan penghisaban yang banyak, sekiranya engkau menyatakan aku ini seorang penderhaka negara, moga Allah mengatakan kamu penderhaka kepada agamaNya.Moga Allah melindungi aku dan rakyat daripada kejahatan yang ada padamu.

Wallahu’allam.

Share if U CARE.

#Via Ikhwan Adam ....

No comments:

Post a Comment